Week 7: (18-05 t/m 21-05) - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu Week 7: (18-05 t/m 21-05) - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu

Week 7: (18-05 t/m 21-05)

Blijf op de hoogte en volg Susanne

26 Mei 2015 | Ghana, Nkoranza

En wat was nou die harde klap van zondag op maandag nacht. Zelf kwam ik er pas de volgende ochtend achter. Rond een uur of 2 in de nacht hoorde ik een klap, maar het was ook aan het regenen en onweren en behoorlijk hard. Dus ik dacht dat het daar vandaan kwam. Vlak daarna hoorde ik wel dat het hek open werd gedaan en later ook weer dicht. Maar aangezien er regelmatig een bewaker bij mij voor de deur zit vond ik dat ook niet vreemd. De volgende ochtend al vrij vroeg hoorde ik rond het vrijwilligers huis verschillende stemmen, en op een gegeven moment ging er ook iemand de slaapkamer naast mij in wat ik wel een soort vreemd vond. Daarna was er weer veer gerommel en geluiden die ik nog niet thuis kon brengen. Net als andere ochtenden ga ik er rond 7.00 uur uit. Maar dit keer stond ik wel even raar van te kijken de Joe Emma (zorg coördinator PCC) op mijn terras was en dat er een aantal mannen bezig waren met hout hakken. Want wat bleek er nu precies gebeurt te zijn. Door de storm is er een grote tak van een boom boven het vrijwilligers huis gebroken en die tak was dus op het dak terecht gekomen. Maar de huisjes hier zijn niet zo sterk dus een groot deel van het dak was kapot gegaan. Dit was boven de WC, Berging en de slaapkamer naast mij. Maar met mijn slaapkamer was gelukkig niks mis, alleen kon ik niet echt gebruik meer maken van het toilet. Dus werd er mij aangeboden om voor een aantal nachten (ong. 2) in een gastenverblijf te slapen. Maar zelf had ik zoiets, al mijn spullen staan hier, hier heb ik de keuken en het is eigenlijk alleen de wc wat iets onhandig is maar nog steeds wel gewoon te gebruiken. Eerst zou de reparateur de volgende dag komen, maar dat lukte niet dus het werd woensdag. En donderdag was het dak volledig gemaakt. Later op maandag kwam er een caregiver naar mij toe om te vragen of ik thuis was geweest op het moment dat de tak viel. Hij was namelijk komen kijken wat er aan de hand was vanwege die klap. Maar zag mij verder niet dus dacht eigenlijk dat ik er niet was. Maar dit verklaarde voor mij wel waarom mijn hek open en dicht ging.
De rest van de week is eigenlijk heel rustig verlopen. Op de PCC gaat alles zijn gangetje. Ik heb m’n weg hier volledig gevonden. Er is deze week een Belgisch stel voor 2 nachten op de PCC geweest. Dit was ook wel erg gezellig om ’s avonds met z’n 4e spelletjes te kunnen spelen.

  • 26 Mei 2015 - 19:53

    Tineke:

    Hoi Suus,

    Dat het zo dichtbij was , had ik niet begrepen.
    Maar gelukkig het dak is weer gerepareerd.
    Toch wel een fijn gevoel dat ze zo begaand zijn met je.
    Fijn dat je nu helemaal gesetteld bent en je eigen thuis voelt
    op de PCC.
    Hey Suus nog een goede week en geniet ervan,
    je bent nu al bijna 2 maanden weg.
    Het vliegt voorbij, nog effe en dan komt de groep van Reeuwijk.
    Dikke knuf van mij xxxx

  • 27 Mei 2015 - 20:02

    Anja Dekker:

    Hoi Susanne wat spannend allemaal! Je beleeft zo nog eens wat! Super leuk om je reisverslagen te lezen! Je hebt volgens mij je draai al aardig gevonden. Top hoor! Nog veel succes en plezier toegewenst! Dikke kus en knuffel uit Meppel! Groet, Anja xx

  • 28 Mei 2015 - 11:53

    Opa Oma:

    lieve Susanne

    je beleef ook van alles naar gelukkig loop alles goed af

    je heb het wel naar je zin gaan de kinderen aan je wennen
    en begrijp je al een beetje wat zij bedoelen
    het lijk me ontzetten leuk werk
    je ben nu ook al aan het af tellen.
    noch zoveel weekjes en dan komt Moeder tante Gerda

    ons 55jaar feest was ontzetten gezellig. en het foto boek is zo mooi.

    en een planten bloemen en kaarten die we gehad hebben

    Met pinksterdag zijn met tante Gerda naar Voorhuizen geweest
    het was ontzetten leuk en gezellig
    en zondag zijn ome Henk en tante Anja , Oma en de kinderen geweest

    Groetjes Opa Oma dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 16674

Voorgaande reizen:

10 Maart 2018 - 07 Juni 2018

Minor International Health Development Suriname

06 April 2015 - 26 Juli 2015

Hand in Hand Community Ghana

Landen bezocht: