Week 6: (10-05-2015 t/m 15-05-2015) - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu Week 6: (10-05-2015 t/m 15-05-2015) - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu

Week 6: (10-05-2015 t/m 15-05-2015)

Blijf op de hoogte en volg Susanne

15 Mei 2015 | Ghana, Nkoranza

Deze week maar eens lekker rustig begonnen met gewoon helemaal niks doen op zondag! Ook een heerlijk. Maar maandag kwam de echte uitdaging. Ik heb al verschillende Ghanese gerechten gegeten, toch is er nog weer wat nieuws op het rijtje gekomen. Hier in Ghana is het een delicatesse, in Nederland is het iets waar de meeste mensen van walgen… Ik heb namelijk RAT gegeten. Enige wat erg jammer was, was dat de soep waar de rat in zat zooooo pittig was. Mij eigenlijk veel te pittige, maar daardoor kon ik de smaak van de rat niet echt proeven. Op de pittige soep na smaakte het verder ontzettend lekker! Weer een nieuwe ervaring. En één die ik niet snel zal vergeten.

De rest van de week is het eigenlijk ook lekker rustig geweest. Ik heb m’n eigen weg gevonden op de PCC en in Nkoranza. Begin er steeds en steeds meer van te genieten van de kinderen, van het weer en van de manier van leven in Ghana.

Dinsdag heb ik wat anders nieuws geprobeerd. Was dan wel niet Ghanees eten maar smaakte heel goed. Het waren een soort pannenkoeken, maar dan gemaakt zonder melk. Er zat in 2 el bloem, 2 el suiker, 2 eieren en 1 grote banaan (voor 1 pannenkoek). Smaakte erg goed en zal ik dus wel vaker gebruiken als vervanger van de pannenkoek. Met dit recept kwam de Nederlandse jongen die hier ook is, hij had dit namelijk gedaan toen hij in een van de andere landen was waar hij is geweest.

Donderdag kwam er een fotograaf langs op de PCC of foto’s te maken van mij met alle kinderen die ik voor special attention heb. Deze foto’s zal ik bij m’n afscheidsfeest meekrijgen! Ik heb de foto’s zelf ook nog niet gezien, maar ik ben er zeer benieuwd naar!

Dit weekend staat er een bezoek en overnachting een Kumasi gepland. De tweede stad van Ghana met de grootste markt van West-Afrika, dus ik ga het zien! Met die Nederlandse jongen (sven) die hier ook is slapen we bij een gastgezin, toevallig Nederlandse mensen! Deze heeft hij namelijk opgezocht via het internet. Er blijkt dus een site te zijn waar mensen zich kunnen aanbieden als gast gezin. En mensen die er zijn geweest kun er dan ook hun mening achterlaten. In principe kost het verblijf niets, maar je geeft natuurlijk altijd wel iets.! Maar de verhalen die ik in Kumasi zal beleven kunnen jullie volgende week over lezen!

  • 18 Mei 2015 - 14:14

    Tineke:

    Hoi Susanne,

    Wat een kort verslag dit keer, maar wel weer leuk om te lezen.
    ik vind het heel fijn om te lezen dat je het nu zo naar je zin hebt.
    En lekker kunt genieten van alle Ghanese indruķken, kinderen en klimaat.
    Straks wil je niet meer weg.......
    En dan die foto-sessie met je kinderen, wat is dat
    leuk ook voor later !!!!!
    Lieve Suus, maak er weer wat moois van deze week.
    En ik ben ook reuze benieuwd hoe het afgelopen weekend is geweest.
    kijk nu alweer uit naar je volgende verslag.
    Xxxx Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 16660

Voorgaande reizen:

10 Maart 2018 - 07 Juni 2018

Minor International Health Development Suriname

06 April 2015 - 26 Juli 2015

Hand in Hand Community Ghana

Landen bezocht: