Mijn dagprogramma - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu Mijn dagprogramma - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu

Mijn dagprogramma

Blijf op de hoogte en volg Susanne

13 April 2015 | Ghana, Nkoranza

15.00 – 15.30 Special attention Miriam
15.30 – 16.00 Special attention Mafia
16.00 – 17.00 Pooltime
17.00 – 18.00 Eten geven Theresah

Dit zal het dagprogramma zijn waar ik me de komende maanden mee bezig al houden!
Ik ben zelf zeer benieuwd hoe ik het ga ervaren, ook komt er nog een uitgebreider verslag van de kinderen apart.
Wanneer er geen klik is tussen mij en een van de kinderen en ik er niet uit kom wat ik met hem/haar aan moet, is er altijd de mogelijkheid om de wisselen. Maar dat natuurlijk wel in overleg met Joe Emma (coördinator van dagprogramma’s).

Mijn programma is wisselend, een aantal wat jongere kinderen ook een aantal al volwassenen. Met allemaal verschillende problemen. Ik heb zo mijn eerste dag wel gemerkt dat het vooral lastig is om in contact te komen met de autistische kinderen, waarvan ik er in totaal 3 heb (Boadu, Yaw Balloon, Afia). Ook maakt het het lastig dat ze niet kunnen praten dus moeilijk om te communiceren wat ze willen doen en of ze het naar hun zin hebben. Dit zal vooral even de tijd nodig heb om ze te leren kennen.

De kinderen die ik in mijn special attention heb weet ik nu wie dat zijn. Maar alle andere kinderen op de community zal nog wel even gaan duren voor ik weet wie wie dan wel niet mag zijn. Maar ik denk dat een groot deel van zelf wel komt in de komende 3 maanden.

• 14 April 2015 - 07:31

Tineke:

Goedemorgen Suus,

Een heel programma hoor, en ik kan me voorstellen dat het niet
    bij alle kinderen even makkelijk gaat.
    Er wordt een hoop gevraagd van je creativiteit om er
    mee om te gaan.
    Succes ermee, een mooie uitdaging !
    Dikke knuf van ons xx

• 14 April 2015 - 08:41

Daphne:

Mooie uitdaging suus!

Xxxx daphne

• 14 April 2015 - 09:12

Ina:

Pittig dagprogramma hoor! Succes!