De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Susanne

12 Maart 2018 | Suriname, Paramaribo

Zo de eerste dagen

Afgelopen zaterdag 10 Maart zijn wij vertrokken vanaf Schiphol voor een vlucht van 9 uur om in Suriname te komen. Na een wachtrij van zo’n 1.5 uur voor de paspoortcontrole hebben we op het vliegveld maar gelijk een Surinaams simkaart gekocht om onder elkaar ook bereikbaar te zijn. Na nog eens een rit van 1.5 uur waren we aangekomen in ons studentenhuis. Het was inmiddels 8 uur ’s avonds Surinaamse tijd, dit betekend in Nederland 00.00 uur. In het studentenhuis werden we opgewacht door twee van onze nieuwe huisgenoten voor de komende 3 maanden, een derde huisgenoot die was dit weekend op trip. Tot dusver klikt het in ieder geval wel met elkaar. Daarnaast hebben we ook nog de gezelschap van onze huiskat Oullie, of ook wel gewoon poes.

Omdat Michelle van origine Surinaamse is en hier bij haar Opa en Oma verblijft, waren we daar ook gelijk de eerste avond uitgenodigd om te komen eten. Haar Oma had heerlijke Roti gemaakt. Wat wel puur toeval is, is dat de Opa en Oma van Michelle letterlijk één straat verder wonen. Het zou misschien 200 meter lopen zijn. Maar toch wordt het hier ten zeerste afgeraden om ’s avonds te gaan lopen dus werden we netjes opgehaald.

Bij terugkomst in ons student huis, vielen we met de neus in de boter aangezien een van de studenten jarig was, gaf zij namelijk een feestje. Het was wel gezellig om gelijk ook nog wat andere Nederlandse studenten te kunnen ontmoeten die de komende periode ook in Paramaribo zijn. Hierin viel wel op dat eigenlijk iedereen de opleiding Verpleegkunde of opleiding tot Docent doet, verder heb ik nog niets anders gehoord. Maar na een aantal uurtjes gefeest te hebben werd het toch wel tijd om de eerste ‘zware’ nacht te gaan slapen.

Deze eerste nacht was zo zwaar omdat er nog geen ventilator was geregeld en deze de volgende dag pas zou komen. Dus al met al vrij weinig kunnen slapen de eerste nacht met de warmte en veel verschillende geluiden zoals honden en hanen. Dus ben ik uiteindelijk maar om half 8 in het zwembad gaan liggen voor wat afkoeling. Maar gelukkig kwam inderdaad de volgende dag wel echt de ventilator, wat toch een heleboel scheelt om een nachtje rustig te kunnen slapen.

De komende dagen kunnen we in ieder geval nog lekker rustig aan doen en woensdag 14 maart worden we verwacht in het ziekenhuis voor een eerste kennismaking. Ben ik daar dan toch wel erg benieuwd naar, hoe zij ons onderzoek zullen ontvangen en welke mogelijkheden zij aan ons kunnen bieden. Een volgende keer dus ook meer over het onderzoek dat wij hier zullen gaan uitvoeren in het Ziekenhuis.

• 12 Maart 2018 - 14:12

Tineke:

Leuk Suus.
    Kijk alweer uit naar de volgende

• 12 Maart 2018 - 19:38

Oma:

Lieve Susanne,

Tante Gerda heeft je verhaal voorgelezen aan Oma. Oma was blij dat de reis goed verlopen is en Oma vindt het fijn dat je gelijk al zo 'n goede contacten hebt. Was het ook gezellig bij Opa en Oma van het Surinaamse meisje ? Oma wenst je nog een goede tijd toe en kijkt alweer uit naar je volgende verhaal.

Groetjes van Oma en Opa en tante Gerda

• 12 Maart 2018 - 21:20

Yvonne De Wit :

Fijn dat de reis en ontvangst goed verlopen zijn,
    Leuk verslag Susanne!

• 13 Maart 2018 - 00:26

Kees En Anja:

Hai meis,
    Gelukkig een goeie reis achter de rug en goed aangekomen. Fijn dat jullie opgewacht werden door een aantal huisgenoten. En na een pffffff pittige warme nacht en blaffende honden en kraaiende hanen, eindelijk ventilatie....hahaha en wat relaxter slapen!!!! Beter hoor. Ook al Een leuk feestje achter de rug. Dus allemaal TOPPIE!!!
    Een paar daagjes rustigaan gedaan en nu, op naar woensdag.
    We wensen je heel veel suk6 de 14 de in het ziekenhuis.
    Liefs Kees en Anja