Genieten van een heerlijke week vakantie deel 1 - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu Genieten van een heerlijke week vakantie deel 1 - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu

Genieten van een heerlijke week vakantie deel 1

Blijf op de hoogte en volg Susanne

03 Juni 2018 | Suriname, Nieuw Nickerie

Zoals in de vorige blog stond had ik gezellig bezoek hier in Suriname, daarmee natuurlijk ook een weekje vakantie gepland. Dit weekje vakantie begon met het bezoek aan Frederiksdorp, Na dit bezoek stond er op de planning om naar Nickerie en Bigipan te gaan. Maar eerst Patrick is JARIG! (21-05) en dat kunnen we ook niet zomaar voorbij laten gaan, al werden we om 8.00 uur al bij het appartement opgehaald (dit werd natuurlijk iets later) hebben we nog gezellig kort een ontbijtje gedaan en natuurlijk cadeautjes! Uiteindelijk werden we dan om 08.15 opgehaald, dus dat viel nog wel mee. Alleen er zou nog iemand mee gaan op de trip en die was nog niet gevonden, daar was dan eerst nog een zoektocht naar voor we konden vertrekken. Gelukkig viel het heel erg mee en was de reisgenoot vrij snel gevonden. Daar dus ook het begin van deze trip.

Op de weg naar Nickerie helemaal in het westen van Suriname hebben we 3 verschillende stops gemaakt, als eerst in Groningen daarna in Coronie en als laatst ook nog in Wageningen om uit te komen in Nieuw Nickerie. Waar we eerst eens zouden gaan lunchen, wat voor mij inhield een heerlijke Pindasoep. Na de lunch zijn we doorgereden naar het hotel waar we gingen overnachten om onszelf wat te kunnen opfrissen en uitrusten voor het avondprogramma. We zijn die avond eerst naar de Zeedijk geweest, het lijkt op dat moment toch bijna alsof je gewoon in Nederland rijdt naast de dijk. Op die dijk stond een prachtig mooie Hindoe tempel welke we bezocht hebben. Terug in Nickerie hebben we eens toe kunnen kijken hoe dat dagelijkse leven er daar uit ziet, door gewoon tussen alle mensen in het park plaats te nemen en te bewonderen hoe dat allemaal gaat een lekker drankje erbij en genieten maar. Om daarna uit eten te gaan bij Restaurant Dushi, een heel gezellig wegrestaurant waar we echt heerlijk hebben gegeten. En ’s avonds maar lekker op tijd naar bed, aangezien we de volgende ochtend weer om kwart voor acht bij de auto verwacht werden.

Dus om 7 uur weer aan het ontbijt zitten en om 7.45 in de auto om naar Bigi pan te gaan. Het was een kwartiertje rijden en daarna met de boot. Maar laat die boot er nou nog net even niet zijn, aangezien we daar dus pas om 14.00 uur verwacht werden, maar vooruit het ging toch redelijk snel en met een half uur zaten we alsnog in de boot naar Stephanie’s resort op Bigi pan. En dan verbaas je je toch wel als je er aan komt varen, Bigi pan is namelijk gewoon een groot meer en dan staan er een stuk of 10 hutjes op palen midden op dit meer. Één daarvan was dus Stephanie’s resort waar wij zouden gaan verblijven. En dat is toch best bijzonder als je daar zit midden op een groot meer en echt alleen maar water, water en meer water. Bij aankomst hadden we eigenlijk maar vrij kort de tijd want we zouden gelijk weer door gaan richting het strand om te genieten van een modderbad. Dus weer in de boot en verder varen door het Zwamp gebied met prachtig mooie vogels richting het strand. Eenmaal op het strand stond het water wel vrij hoog, waardoor de modder niet zichtbaar was, maar wel te vinden onder water, dus heerlijk insmeren met modder en een moddergevecht. Maar helaas ging dit natuurlijk niet helemaal goed en kreeg Patrick een hele klodder modder in zijn oor… Met als gevolg toch wel behoorlijke oorpijn, ze hebben geprobeerd om bij Stephanie’s resort het modder er allemaal uit te krijgen, maar helaas dit lukte niet, dan maar een afspraak bij de dokter om daar het oor uit te laten spuiten en vervolgens ook nog wat oordruppels te krijgen tegen een ontsteking. Je hebt er dus altijd wel van die pechvogels bij zitten, maar vooruit het had erger gekund. En de boottrip heen en weer naar de stad was stiekem toch ook wel erg leuk. ‘s avonds stond er nog op de planning om kaaimannen te spotten, we hebben helaas alleen de ogen kunnen spotten in het water, maar het is niet gelukt om er een te kunnen vangen. Mission Failed.

Voor deze nacht had ik het idee om ’s ochtends als ik wakker zou worden lekker in de hangmat buiten te gaan liggen om te kunnen genieten van een prachtige zonsopkomst, maar helaas halverwege de nacht is het gaan regenen en niet zo’n klein beetje ook. Dus de mogelijkheid om de zonsopkomst te zien die was er niet. Maar ook het in de hangmat liggen werd hem niet, het waaide zo hard over het meer heen dat het onder de overkapping waar de hangmatten hingen ook helemaal nat was. Dus dan maar lekker in bed blijven liggen. Na het ontbijt was het wel weer droog geworden en stond er nog een rondvaart op het meer in de planning, zo gezegd zo gedaan. En ik moet zeggen het is wel een prachtig mooie natuur en we hebben ook de Rode Ibis gezien, de vogel waar dit meer eigenlijk om bekend staat. Daarna was het helaas alweer tijd om terug te keren naar Paramaribo waar we einde van de middag weer arriveerden.

• 03 Juni 2018 - 18:53

Gerda:

Lieve Suus,
    Het was zeker geweldig dat tripje naar Bigipan. Wat een mooie natuur en ook de rust die ik ervaarde op het meer. HEERLIJK GEWOON. NIET TE BESCHRIJVEN. We hebben genoten.