Nog maar 7 weken voor vertrek, - Reisverslag uit Reeuwijk-Dorp, Nederland van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu Nog maar 7 weken voor vertrek, - Reisverslag uit Reeuwijk-Dorp, Nederland van Susanne Kwakernaak - WaarBenJij.nu

Nog maar 7 weken voor vertrek,

Door: Susanne Kwakernaak

Blijf op de hoogte en volg Susanne

17 Februari 2015 | Nederland, Reeuwijk-Dorp

Inmiddels ben ik al enige tijd druk bezig met de voorbereidingen van mijn reis. Komt toch aardig wat dingen bij kijken. Wat wel heel gemakkelijk is dat ik aan Ab en Jeanette altijd advies kan vragen.

Vliegticket heb ik eind vorig jaar al geregeld. Ik ga met KLM twee directe vluchten. Gelukkig heb ik dat toen al gedaan, aangezien inmiddels de tickets alweer €150 duurder zijn geworden.

Vluchtgegevens:
15:25 Amsterdam, Schiphol (AMS)
KLM KL0589
20:05 Accra, Kotoka Airport (ACC)
Stoel 25 A

22:10 Accra, Kotoka Airport (ACC)
KLM KL0590
zo 26 jul 2015 07:00 Amsterdam, Schiphol (AMS)
Stoel 25 A

2 weken geleden had ik een afspraak bij het Medisch centrum Reeuwijk om verschillende vaccinaties te halen (DTP, Gele koorts, Typhus)
Was mij al verteld dat die Typhus vaccinatie niet erg lekker is, nou zo heb ik dat ook ervaren..

Nu ik dan eindelijk die Gele Koorts vaccinatie had gehad kon ik ook mijn visum aanvragen. Maar tussendoor toch eerst nog maar wat gedaan om mijn school af te ronden. Dus daarvoor heb ik vorige week donderdag mijn spullen ingeleverd. Nu had ik de tijd om alles te gaan regelen, alleen nog mijn laatste praktijk toets op school en ik ben klaar.
Vorige week vrijdag ochtend vroeg maar naar de Ghanese ambassade gegaan in Den Haag om het visum aan te vragen. Al mijn spullen hiervoor meegenomen en nog even 3x gekeken of ik wel echt al mijn spullen had. Want het schijnt dat ze er vaak erg moeilijk doen en het niet de meest vriendelijke Ghanezen zijn. Ik stond er precies om 10 uur voor de deur en was de tweede persoon. De vrouw voor mij had inderdaad moeilijkheden en kreeg haar visum nog niet. Daarbij zakte de moed mij wel een beetje in de schoenen. Maar gelukkig was het bij mij geen enkel probleem. Er werden wat vragen gesteld wanneer ik ga en wat ik er precies ga doen. Ik heb mijn spullen die ik had afgegeven en het was allemaal helemaal goed. Ik kan hem 4 werkdagen later op gaan halen. Dus Vrijdag ga ik opnieuw naar de ambassade om het visum op te halen. Ben ik daar ook weer vanaf!!

Maar nu eerst nog even mijn school afronden en diplomeren, 6 weken werken en zorgen dat ik langzaam aan al mijn spullen verzamel en mijn koffers inpak. (Gelukkig mag ik wel 2x 23 Kg meenemen!)




  • 17 Februari 2015 - 12:00

    Mandy:

    Hi sus wat gaaf om hier te lezen over je avontuur
    En wat leuk dat mijn stagere deze uitdaging aan gaat een die niet veel mensen je na zullen doen.
    Meid ik wens je een hele gave tijd daar en nu op naar je papiertje.

    Groetjes mandy

  • 17 Februari 2015 - 21:56

    Tineke:

    Hiu Susanne,

    ik ben heel benieuwd naar al je belevenissen en ervaringen.
    Ik vind het erg leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houd.
    succes met de laatste loodjes!
    Veel succes Susanne, we zullen je wel missen, maar zo via deze blog
    zijn we toch dichtbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 16636

Voorgaande reizen:

10 Maart 2018 - 07 Juni 2018

Minor International Health Development Suriname

06 April 2015 - 26 Juli 2015

Hand in Hand Community Ghana

Landen bezocht: